braamenvink.reismee.nl

De 1e week!

Hoi!

Ondertussen zijn we alweer iets meer dan een week in Zambia, we zijn veilig aangekomen en mijn backpack is uiteindelijk ook goed gearriveerd op dinsdag, verder hebben we alweer veel meegemaakt!

Afgelopen dinsdag was onze eerste dag bij het Old People's Home, een soort bejaardentehuis. Het was best heftig om te zien, want veel van die mensen liggen de hele dag in het gras, sommige zijn blind en de meesten spreken geen Engels dus communiceren is lastig, maar daardoor leren we wel wat woordjes van de locale taal. Na een week zijn we al meer gewend en merken we dat ze onze hulp bij het schoonmaken waarderen! Vrijdagmiddag kwam er een dansgroep om te dansen voor de oudjes en ze vonden het echt geweldig, heel leuk om te zien!

Verder hebben we deze week hele mooie zonsondergangen gezien, zijn we een middag naar de Homework Club geweest waar we kinderen sommetjes lieten maken en het beste van alles: we zijn afgelopen weekend op safari geweest in Chobe National Parc in Botswana. Zaterdagochtend gingen we erheen en toen hebben we eerst een bootsafari gedaan, waarbij we al heeeel veel olifanten zagen en nijlpaarden, aapjes en krokodillen. Na de lunch op de boot gingen we verder in de jeepsafari, dit was ook echt heel vet en we hebben eigenlijk alle soorten dieren gezien die er in het 11.000 km2 grote park te zien zijn, zoals leeuwen, giraffen, zebra's, buffalo's, antilopen, luipaarden, krokodillen, olifanten en meer. 's Nachts sliepen we midden in het park in een tent, best spannend aangezien ik altijd in de nacht moet plassen. Maar we hebben het overleefd! Zondag hebben we nog weer de hele dag door het park gereden en weer veel dieren gezien, wel een stuk minder dan zaterdag, maar het was echt genieten!

Deze week doen we nog vrijwilligerswerk bij het old people's home en vanaf volgende week gaan we helpen bij het bouwen van een school! Oja en we gaan eens proberen of we onze kleren kunnen wassen met de hand

Tot de volgende keer

Ps. Jullie kunnen ons ook volgen via Polarsteps:

Eline: https://www.polarsteps.com/ElineBraam

Sandra: https://www.polarsteps.com/SandraVink2

Lidy

Lieve Sandra en Eline,
Fantastisch wat jullie allemaal meemaken!! Goed bezig en tussendoor genieten. Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaald. :) xx

Femke

Jaaa meer van dit!!

Irma

Leuk om te lezen! Succes met wassen :p

Anja koldenhof

Wat geweldig allemaal..Geniet ervan..Dat pakt niemand je meer af zoiets mooi...groetjes hoor?